• Blog
  • 5 sfaturi practice pentru o poziție sănătoasă pe scaun pentru a diminua durerile de spate

Blog 5 sfaturi practice pentru o poziție sănătoasă pe scaun pentru a diminua durerile de spate

 

     De cele mai multe ori, natura jobului fiecăruia dintre noi presupune să lucrăm în fața unui calculator, motiv pentru care stăm pe un scaun la birou multe ore. După ce stai mai mult timp la calculator și simți că te doare spatele, îți înțepenește gâtul, mijlocul, înseamnă că deja încep să apară problemele cauzate de statul îndelungat și necorespunzător pe scaun. Din cauza posturii greșite pot să apară o serie de afecțiuni, de la dureri de spate, de mușchi, de picioare și de cap, la oboseală, amețeli, probleme de concentrare și chiar anxietate.

     Soluția pentru prevenirea durerilor de spate o reprezintă îmbunătățirea posturii, dar sunt importante și exercițiile fizice și menținerea unei greutăți normale. Postura reprezintă modul în care se află corpul în timp ce stai pe loc sau îndeplinești anumite sarcini precum ridicarea, îndoirea etc. Dacă postura este corectă oasele coloanei vertebrale sunt corect aliniate.


Postura poate fi îmbunătățită prin adoptarea unei poziții corecte atunci când stăm la birou.  

 

1. Atunci când stai pe scaun asigură-te că spatele tău este lipit de spătarul scaunului, iar în cazul în care acesta nu are o formă ergonomică fixează pe spătar o pernă care să-ți susțină zona lombară. Evită să te apleci în față când stai la birou. Ține spatele drept în orice moment.

 

2. Nu sta picior peste picior deoarece duce la tensiune musculară și în zona lombară și la o circulație deficitară a sângelui. Ajustează scaunul pe înălțime pentru a ajunge la poziția corectă, iar în cazul în care nu este suficient reglajul scaunului și nu ajungi cu tălpile picioarelor pe podea folosește un suport de picioare. Este important ca atunci când stai pe scaun picioarele tale să fie îndoite la un unghi de 90 de grade, iar tălpile picioarelor să atingă podeaua. Evită să ții picioarele îndoite sub scaun și doar vârful tălpilor să atingă podeaua!

 

3. Încearcă să nu stai doar pe jumătate de scaun, cu spatele sprijinit de spătar și cu coatele pe brațele scaunului. Stai pe întreaga suprafață de șezut. Între spătar și zona în care se stă pe scaun trebuie să fie un spațiu de doar 5-8 cm.

Este important de știut că atunci când se stă corect pe scaun nivelul genunchilor trebuie să fie mai jos decât cel al coapselor, prin urmare este important reglajul înălțimii scaunului. Pentru a-ți regla corespunzător poziția picioarelor lasă un spațiu de 2-3 cm între marginea scaunului și spatele genunchilor. Între acestea trebuie să fie loc astfel încât să încapă un pumn încleștat.

 

4. Când stai cu mâna pe mouse sau tastatură coatele trebuie să fie paralele, să se formeze un unghi de 90 de grade cu corpul, iar cotul trebuie să fie poziționat lângă corp. 

 

5. Păstrează distanța față de monitor și asigură-te că acesta se află la nivelul ochilor. Adoptă o poziție corectă, dreaptă în fața monitorului. Nu te uita la monitor din poziție laterală.

 

     Pentru o postură sănătoasă, un spate sănătos, adoptarea acestor poziții trebuie să fie dublată de efectuarea de exerciții fizice regulate, respectarea unor pauze de la statul pe scaun, după fiecare oră este indicat să se facă minim 10 minute de mișcare, hidratarea corectă, alimentația sănătoasă și utilizarea unui scaun egonomic multifuncțional care să se adapteze după forma spatelui și care să aibă o serie de funcționalități care să ofere posibilitatea adoptării unei posturi corecte.