• Blog
  • Riscurile ascunse ale șezutului

Blog Riscurile ascunse ale șezutului

 

     În acest articol, vom aborda riscurile statului incorect pe scaun, care afectează parțial coloana vertebrală. Este un subiect despre care se discută mai rar.

Riscuri ascunse

     Practicând munca sedentară apar o serie de factori de risc pentru sănătate, care sunt adesea trecuți cu vederea.Pe lângă problemele musculo-scheletice, acești factori de risc includ și apariția  hemoragiilor cerebrale, a infarctului miocardic, afecțiunilor cardiace și apariția bolilor de rinichi.


     Conform fizioterapeuților, majoritatea persoanelor care duc o viață sedentară nu sunt conștiente de bolile ce apar în timp, care sunt asimptomatice la început și nu sunt atât de evidente precum durerile de spate sau durerile de gât. Pe lângă acest aspect mulți dintre noi nici nu avem informații despre statul corect pe scaun. De exemplu, sunt puțini cei care știu că statul pe scaun este pe departe cea mai nocivă activitate pentru coloana vertebrală (cu mult înainte de postura în culcat sau statul în picioare).

     Față de statul în picioare, în poziția șezândă, coloana și discurile vertebrale sunt cu 180% încărcate în plus, și această încărcare este deseori neuniformă. Aceasta are ca rezultat dezvoltarea herniei de disc.Potrivit fizioterapeuților, mușchii și ligamentele sunt în mod similar sub presiune, ceea ce poate însemna o sursă suplimentară de durere. Supraîncărcarea poate determina deteriorarea metabolismului țesutului, care poate duce la leziuni ulterioare ale oaselor, a benzilor articulare, suprafața cartilajului, rezultând leziuni degenerative.

     Cum putem combate aceste riscuri? Desigur, nu există un substitut pentru activitatea fizică continuă și un stil de viață sănătos (acestea contribuie cel mai mult la sănătatea inimii și a plămânilor). Mulți dintre noi nu reușim să ne despărțim de munca care presupune statul pe un scaun ore întregi. Numărul de ore petrecute în această poziție se află într-o creștere alarmantă în societatea modernă.Cea mai bună soluție este de a face statul pe scaun mai sănătos, lucru care presupune schimbări radicale.

 

     Activitatea noastră, atunci când stăm pe un scaun, este pasivă. Dacă ar fi parțial activă atunci ar exista o mobilitate pentru coloana vertebrală și mușchi, lucru ce ar ajuta și circulația sanguină, respirația și funcția inimii. Să vedem ce se întâmplă când stăm pasiv, nemișcați.

     Tulburări vasculare și complicații Un stil de viață sedentar crește cu 26% șansele de apariție a sindromului  metabolic. Medicii interniști declară că sindromul este caracterizat prin creșterea glicemiei, a colesterolului, a tensiunii și favorizează apariția complicațiilor, adică a bolilor cardiovasculare.

     Nivelul ridicat de grăsime din sânge poate provoca leziuni vasculare în întregul corp, inclusiv la creier, inimă și rinichi. De asemenea, crește riscul de hemoragie cerebrală, infarct miocardic și mărire a inimii, precum și riscul de apariție a bolilor renale.Medicii subliniază faptul că sindromul metabolic poate include și boala hepatică (ficat gras nealcoolic), care poate duce la ciroza hepatică și cancer la ficat. Astfel de țesuturi grase eliberează substanțe care cresc, în continuare, riscul cardiovascular existent, contribuind negativ, în final, la rata mortalității.

     În sindromul metabolic, organismul produce insulină, dar nu este recunoscut în mod corespunzător de celule, ceea ce duce la supraproducție. S-a dovedit științific că mișcarea reduce această insensibilitate a celulelor.

     Probleme digestive De asemenea, o cantitate mare de mișcare, lichid și fibre sunt necesare pentru ca intestinele să funcționeze normal. Dacă una dintre acestea lipsește, pot apărea probleme digestive (cum ar fi balonarea), iar intestinele vor deveni lente.Lipsa de exerciții fizice crește riscul de tumori - ceea ce s-a dovedit a fi cazul cancerului de intestin și al sânului. Deci soluția problemei este mișcarea.

     Riscuri varicoase Umflarea membrelor, în special a picioarelor, este un factor des întâlnit în timpul muncii sedentare, care poate fi un simptom al insuficienței cardiace și al varicelor. Într-un picior care stă permanent nemișcat, mai ales atunci când se stă picior peste picior, venele se dilată și sângele stagnează. Doar prin mișcare poate reporni circulația sănătoasă. Prin urmare, riscurile sunt reduse prin mișcare și activitate fizică.

     Ce avem de făcut? Potrivit experților, cel mai bun lucru este să te ridici și să faci exerciții fizice la fiecare oră. Dar cine poate realiza acest lucru în mod regulat, în mod consecvent în timpul muncii?

     De aceea, noi vă recomandăm scaunele SpinaliS, care oferă o soluție la fiecare dintre problemele enumerate mai sus, pe care corpul nostru le acceptă instinctiv după o scurtă tranziție.SpinaliS se bazează pe mișcare: pe acea stare naturală pe care organismul uman o practică de mii de ani și pentru care a fost învățat de-a lungul evoluției.

 

Avantajele SpinaliS:

  • garantează șezutul activ
  • ne împiedică să ne relaxăm și să stăm pasiv
  • nu sprijină corpul, ci îl pune la muncă
  • menține corpul în mișcare constantă
  • rezolvă problemele vasculare și digestive datorită mișcării continue
  • este o investiție în sănătate pe termen lung, care are un efect benefic măsurabil în decenii

     SpinaliS trebuie testat înainte de a putea înțelege complet care este esența sistemului.Contactează-ne ca să-ți putem arăta de ce merită să investești în scaunul SpinaliS, care te poate ajuta să-ți menții sănătatea pe termen lung.